Etichete

miercuri, 12 octombrie 2011

Vacanta la Roma

Sosire si cateva chestii importante
Planificasem o saptamana de vacanta la Roma, in doi, inca din luna aprilie. Asta fiindca reusisem sa gasesc la BlueAir niste bilete de avion extrem de ieftine (ceva gen 19 EUR/persoana, dus/intors) pentru prima saptamana din octombrie, si sub impulsul momentului, nu m-am gandit prea mult si le-am cumparat.
Problemele au inceput dupa: initial aranjasem sa-l lasam pe Rares la mama, dar mama a trecut printr-o operatie grea si a fost exclus, apoi am cautat alte alternative care una dupa alta au picat, asa ca, cu o saptamana inainte de plecare renuntasem la idée, apoi, ca prin minune, sora lui C. s-a oferit ea sa faca pe dadaca o saptamana si uite asa, dintr-o data, problema s-a rezolvat iar noi, pe 2 octombrie, pe la 7 seara am aterizat pe Leonardo da Vinci/Fiumiciono. Citisem zeci de review-uri despre Roma, majoritatea descriau cu lux de amanunte diverse variante low-cost de a ajunge de la Fiumicino in Roma, dar C. nici nu a clipit cand mi-a zis ca o sa luam un taxi. Ok, toate bune si frumoase, numai ca si la taxi am stat la o ditamai coada, ca un fel de avanpremiera a tuturor cozilor care ne asteptau in zilele urmatoare.
Paranteza: (taxiurile oficiale la Roma au culoare alba si isi asteapta randul pentru pasageri in fata terminalului de sosiri. Tariful la taxi de la Fiumicino pana la zidurile Aureliene este fix -40 EUR (numero 2), apoi de la ziduri pana la locul unde ai cazarea depinde si se taxeaza diferit (numero  1), noi, avand cazarea in Piazza Bologna, in total ne-a ajuns la 53 EUR. Daca luati un altfel de taxi decat cel oficial trebuie sa negociati de la inceput cu soferul tariful, iar daca nimeriti un sofer care nu schimba tarifarea dupa ce trece de ziduri, rugati-l sa o faca, fiindca altfel veti fi taxati mai mult. Noi am prins autostrada blocata de un accident, asa ca am facut peste 1 ora de la aeroport pana la hotel, unde am ajuns in jur de ora 9 seara.)
Hotelul ales de noi a fost unul de 3 stele, nu prea ieftin, dar curat, cu camerele mari, spatioase si destul de elegant mobilate si mai ales cu o locatie grozava; situat chiar in buza statiei de metrou Bologna (aflata la 3 statii de metrou de Termini), ne-a permis accesul rapid spre centru si spre principalele obiective, iar zona era destul de selecta, cu multe magazine, restaurante, baruri, gelaterii sau market-uri.  Am avut inclus micul dejun, dar, dupa cum aveam sa experimentam, la Roma micul dejun inseamna mai intotdeauna o colectie de croissanturi sau alte “dolci”, cafea expresso sau cappuccino si paine cu unt, dulceata, prosciutto, branza topita…ah si niste mere! Deci amatorii de mic dejun copios vor trebui probabil sa isi cumpere pe cont propriu ceea ce-si doresc.  Pentru noi a fost ok iar cappuccino servit chiar a fost foarte bun.
Mario, receptionerul care ne-a facut check-in-ul nu vorbea o iota engleza, dar ma asteptam la asta, asa ca mi-am pus la bataie italiana invatata pe vremea cand lucram la Banca Di Roma si m-am descurcat mai mult decat onorabil, pe parcursul intregii vacante(multumesc Danei,ex-colega si “profesoara” mea de italiana, care pe timpurile alea si-a batut capul cu catarul ultra-incapatanat care pot fi cateodata si a reusit sa-mi bage in cap cateva reguli gramaticale si multe cuvinte italienesti).
Si aici fac o paranteza: (La Roma extrem de putina lume vorbeste engleza, doar in hotelurile mari, restaurantele pentru turisti situate pe langa principalele obiective, personalul din marile magazine centrale sau ghizii de la muzee vorbesc engleza. Deci este imperios necesar sa stiti sa legati macar cateva cuvinte in italiana sau sa va luati un ghid de conversatie. Noi romanii nu ar trebui sa avem nici o problema in a invata la foc automat macar cateva cuvinte, dar chiar si asa am intalnit co-nationali care au preferat sa vina la Roma cu excursii organizate si cu ghid, tocmai fiindca nu se descurcau cu limba si nici nu aveau chef sa descopere orasul pe cont propriu. Pana la urma e alegerea fiecaruia, parerea mea insa este ca Italia este una din tarile in care noi ne putem descurca foarte usor pe cont propriu.)
Dupa ce ne-am cazat am iesit sa dam o raita in imprejurimi si sa mancam ceva. Pana la urma ne-am luat…inghetata (gelata), cate una mare si foarte foarte buna si am stat sa o mancam in plina strada, drept care, o groaza de turisti trecatori ne-au tot cerut indicatii unde e strada cutare, sau cutare, sau mai stiu eu ce bar sau magazin. Chestia este ca avand in cap harta cu locatia hotelului de pe booking, chiar am putut sa-i ajut, pe alocuri, mai ales pe un turist neamt, fericit sa gaseasca pe cineva vorbitor de engleza si care nu mai stia cum sa-mi multumeasca. Chiar m-am distrat la maxim, sosita de nici 2 ore in Roma, iacata-ma dand indicatii in italiana sau engleza diversilor trecatori…
In final, dupa ce ne-am mancat inghetatele, ne-am dus la culcare constienti fiindca ca a 2-a zi urma sa facem kilometrii intregi pe jos.
Alte cateva lucruri importante pe care le-as mentiona acum:
-          Strazile in Roma sunt pavate cu piatra cubica si intre pietre e destul de mult loc liber. Asa ca trebuie sa aveti incaltari foarte comode, cu talpa mai groasa, altfel veti simti in talpi toate denivelarile pietrelor si in cateva ore nu o sa mai puteti de durere.
-          La Roma nu se merita sa cumperi apa imbuteliata. Nicaieri in lume nu am intalnit o asa risipa de apa ca in orasul asta. Practic la cateva strazi gasesti cate o cismea sau o fantana cu apa foarte buna si rece. Sa aveti doar o sticla la voi pe care o sa o tot umpleti de fiecare data cand va iese in cale cate o cismea.
-          Am mai spus ca traficul este un cosmar. Incercati sa nu va deplasati cu masina. Daca musai va trebuie un mijloc de transport personal, optati pentru un scuter sau o bicicleta. Regulile de circulatie, ca si la noi, nu prea se respecta, asa ca, atunci cand traversati o strada asigurati-va mai inainte.
-          Sunt multi hoti de buzunare, mai ales in autobuze, unde e si inghesuiala. Nu umblati cu multi bani la voi, luati doar strictul necesar.






Alta paranteza: (m-am hotarat sa scriu despre bugetul cheltuit fiindca am fost rugata expres de unii si poate ca si altii vor gasi utile informatiile!)
Deci Bugetul zilei (pentru 2 persoane):
-taxi de la Fiumicino la hotel -53 Eur
-cazare pentru 6 nopti la Hotel Laura(cu taxa de oras de 2 EUR/noapte/persoana inclusa)- 654 EUR
-inghetata- 4 Eur
Total=711 EUR

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu