Etichete

luni, 18 aprilie 2011

Barcelona-Gaudi-U2- Partea I

Am vazut acum ceva timp un film care mi-a placut mult: Vicky Cristina Barcelona. Asa precum filmul surprinde vietile celor 2 fete intersectate la un moment definitoriu pentru amandoua, in Barcelona, asa si pe mine ma duce gandul la ce a insemnat Barcelona pentru mine, intr-un anumit moment din viata mea.
Ideea de a merge la Barcelona i-a apartinut amicei mele C…na. Adica, intr-o seara, in iarna anului de gratie 2005  discutam la o bere cu cativa amici despre muzica anilor ’80 si cineva a facut o remarca:
“-degeaba , tot U2 sunt cei mai tari!” iar prietena mea C.na,  a zis:
“-stii, or sa tina in august un concert pe Camp Nou! Hai sa mergem!”
“-Hai, am zis eu”
Bineinteles ca nu m-am gandit nici o secunda nici ca ne trebuie viza/invitatie/chemare (Romania nu era inca parte UE) si nici ca biletele la concert sunt  aproape imposibil de gasit din Romania. Si fiindca din auzite stiam ca Barcelona este unul din cele mai frumoase orase din lume, am hotarat ca, daca tot mergem la concert, sa apucam sa si vizitam orasul si pentru asta ne-am gandit noi ca ne-ar trebui cam o saptamana.
Si lucrurile s-au aranjat  de minune. Am gasit bilete de avion (BlueAir) cu 170 Eur, ne-am rezervat o camera pentru 8 zile la un hotel de 4 stele langa Sants (gara centrala)- aprox. 700 eur- si am inceput sa asteptam cu nerabdare plecarea.
Pentru mine nerabdarea era mai mare decat a C.nei, fiindca era prima mea calatorie singura, fara consort, dupa o perioada de vreo 10 ani. Mariajul meu cu L. tocmai se terminase printr-un divort scurt si dupa un partaj chinuitor. Daca divortul practic m-a sfaramat, partajul m-a lasat leftera, dar, cu niste mari sfortari si economii la sange, in cateva luni am reusit sa adun banii pentru vacanta. Aveam nevoie de vacanta nu ca de aer ci, vorba lui C.nei ca de o transfuzie de sange proaspat.
Si la inceput de august 2005 am plecat, impreuna cu C.na spre Barcelona!
Primul soc: am aterizat pe Reus si nu in Barcelona.( Reus = localitate la aprox. 120km de Barcelona), nici una din noi nu cascase ochii suficient de mult pe biletul de avion.
Al doilea soc: in aeroport s-a format o luuunga coada cu romanii care detineau chemare/invitatie in Spania. Noi, care nu aveam decat hartiuta cu rezervarea la hotel am fost directionate catre un alt ghiseu …gol. Si am stat si am asteptat si iar am asteptat, pana cand coada imensa s-a evaporat iar ofiterul de la ghiseul cu coada s-a mutat la ghiseul unde asteptam noi.
Al treilea soc: nici un angajat al aeroportului/politiei nu vorbea engleza…si nici franceza…si nici germana. Si fiindca nici una din noi nu vorbea spaniola (incredibil dar nici eu si nici C.na nu suntem amatoare de telenovele) cu chiu cu vai am reusit sa ne intelegem cu ei in…italiana (aveam sa constat in zilele urmatoare cat de mult seamana catalana cu italiana!)
Si acum imi amintesc de expresia uluita de pe fetele politistilor(cred ca initial ne-au luat de prostituate): ne-au intrebat care e scopul calatoriei-turism, am venit la concertul U2, apoi daca avem chemare/invitatie- nu, apoi unde vom sta- la hotel, numele si adresa hotelului- le-am aratat hartiuta-au telefonat la hotel ca sa obtina confirmare de rezervare; apoi ne-au intrebat daca avem bilet de intoarcere-le-am aratat biletul, daca avem cu ce ne intretine pe durata sederii- am scos banii si cardurile de credit-au verificat; s-au consultat prin telefon cu superiorii, déjà C. imi spunea ca n-or sa ne lase sa intram in tara, dar intr-un sfarsit mi-au pus viza pe pasaport mie(probabil ca le-a placut italiana mea)…lui C.na nu.  Dar ne-au lasat sa trecem. C.na s-a dus inapoi sa le ceara sa-I puna si ei viza pe pasaport, ne temeam de controale ulterioare, iar parlamentari, iar explicatii, pana la urma s-a rezolvat. Toata vorbaria si asteptarea au durat aprox. 4 ore, bineinteles ca atunci cand am iesit din aeroport ultimul autobus care facea legatura cu Barcelona plecase…iar noi nu am avut de ales decat sa luam unul din cele 3 taxiuri care mai erau in fata si care bineinteles ne-a ars la bani…120 eur pana la hotel.
Dar din fericire seria ghinioanelor s-a cam terminat aici.
La hotel check-in-ul a durat doar cateva minute, fata de la receptie vorbea o engleza impecabila, am primit o harta a orasului si ni s-a indicat un stand cu tot felul de pliante care pe parcursul celor 8 zile ne-au ajutat mult, camera era mare, spatioasa, luxoasa, restaurantul hotelului mare si foarte frumos iar mancarea diversa si foarte buna. Chiar vis-a vis de hotel am descoperit o “cerventeria” mica si cocheta unde am mancat de multe ori si bun si ieftin, iar gara centrala(cu punct turistic si mijloace de transport in toate directiile) era doar la 2 min de mers pe jos.
Aici nu o sa descriu foarte in detaliu despre cum am colindat orasul, am sa descriu insa locurile care m-au impresionat. In primul rand mentionez ca am luat la picior, cum s-ar zice Barcelona in 6 zile pline ( a 7-a zi am mers la concertul U2 iar in a 8-a ne-am refacut dupa concert si am plecat) si nu a fost de ajuns nici pe departe sa vedem tot ce ne propusesem. In cele 6 zile am umblat efectiv de la 8 dimineata  pana seara la 10, cand efectiv cadeam ca secerate si cu picioarele umflate de atata mers pe jos.
O sa mentionez acum la inceput aspectele mai putin placute, fiindca au fost putine si nu au reusit oricum sa “inegreasca” impresia absolut fantastica pe care a lasat-o Barcelona asupra mea:
-          Hotii: multi, de natii diverse , inclusiv romani, cu metode de lucru diverse si ingenioase. Era sa fiu jefuita de un compatriot seara la ora 10, se dadea pe langa mine spunandu-mi ca e turist si sa-l indrum. Misuna in zona Ramblas, in zona Garii Centrale-Sants dar si in transportul in comun si p e la majoritatea obiectivelor turistice. Deci: atentie!
-          Zona Sants e destul de colorata, mai ales seara si noaptea: prostituate, hoti, deal-ri de droguri, din punctul asta de vedere am regretat ca am ales hotelul in aceasta zona
-          Faptul ca extrem de putini localnici vorbesc engleza. Si faptul ca indicatoarele turistice sunt in catalana si spaniola. Pentru un oras extrem de turistic, cred cu tarie ca este un dezavantaj.
-          Taxiurile scumpe, mai ales dupa 9 seara. Metroul circula pana la 11 seara, imi amintesc ca erau si cateva autobuze care circulau toata noaptea, deci e de evitat taxi-ul cand se poate gasi o alta alternativa.
Generalitati despre Barcelona: este al 2-lea oras ca marime al Spaniei, capitala provinciei autonome Catalunia, situate in nord-estul Spaniei, pe malul Mediteranei. Are aprox. 1.6 mil locuitori fara suburbii. Centrul istoric al orasului se intinde pe o suprafata de aprox. 5km si se afla pe malul Mediteranei, orasul modern intinzandu-se pe dealurile din jur.
Legenda zice ca orasul a fost intemeiat de cartaginezi, mai précis de tatal lui Hannibal, cucerit apoi de romani care l-au transformat in castrum (baza militara), apoi de vizigoti, mauri si de franci. Castigandu-si independent,  a devenit regatul Catalunia-Aragon dar a fost anexat principatului Castilian. In timpul razboiului de secesiune din sec.18 orasul a fost devastat. Dupa 1970 orasul practic a reinviat, devenind unul din cele mai turistice orase ale Europei si, parerea mea, unul dintre cele mai frumoase orase din lume.
Localnicii vorbesc catalana, un amestec de spaniola cu italiana, dar in oras am gasit multe puncte de informare turistica de unde se pot obtine informatii diverse in engleza. Reteaua de transport in comun este foarte bine pusa la punct, metroul acopera practic zonele de interes turistic.
Exista autobuze speciale pentru turisti, linia rosie care face turul zonei de nord a orasului, linia verde care acopera centrul si sudul si linia galbena care acopera zona plajelor. Autobuzele astea turistice sunt de un mare ajutor pentru turistii care nu se descurca bine pe cont propriu cu harta in mana, fiindca te lasa la cate un obiectiv, poti vizita cat poftesti, apoi te poti urca in urmatorul autobus, cobora la urmatorul obiectiv, si tot asa. In autobus ai ghid care-ti vorbeste in engleza si spaniola dar si audio ghid in principalele limbi de circulatie internationale si, din cate imi amintesc, ele circula la fiecare 20 min.Cumparand bilete pe aceste autobuze, primesti o brosura care descrie principalele atractii, precum si cuantumului reducerilor la intrarea la fiecare obiectiv. Noi am luat bilete pe linia rosie si verde pentru 3 zile, dupa care ne-am descurcat foarte bine pe cont propriu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu